Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej ogłosiła nabór do Programu Promocja Języka Polskiego na promocję języka polskiego powiązaną z elementami historii i kultury Polski poprzez finansowanie przedsięwzięć budujących jakość nauczania i prestiż języka polskiego jako obcego, trwale wpływających na wizerunek Polski w świecie.

W ramach Programu finansowane będą projekty, działania i inicjatywy służące rozpowszechnianiu języka polskiego jako obcego, wzmocnieniu jakości jego nauczania i skierowane do szerszego grona odbiorców. Proponowane działania powinny cechować się kreatywnością oraz wysokim stopniem dopasowania do potrzeb grupy docelowej. Preferowane są działania nierealizowane dotychczas przez Wnioskodawcę w proponowanym we wniosku zakresie lub skali. Sugerowane są działania realizowane za granicą.

Projekt może być realizowany przez jedną instytucję, ale preferowane są projekty w międzynarodowym partnerstwie, przy czym instytucja, która wnioskuje – Wnioskodawca – odpowiada za podpisanie umowy z NAWA, realizację działania oraz złożenie raportu w określonym terminie i rozliczenie środków. Partnerami w projekcie mogą być zagraniczne uczelnie lub instytucje naukowe.

Wnioskodawca może złożyć w ramach naboru łącznie nie więcej niż 3 wnioski. Każdy ze złożonych wniosków będzie podlegał indywidualnie ocenie formalnej i merytorycznej, a w przypadku uzyskania finansowania będzie przedmiotem oddzielnej Umowy o realizację i finansowanie  projektu. W przypadku złożenia więcej niż trzech wniosków przez jeden podmiot do oceny przekazane zostaną trzy pierwsze według czasu złożenia w systemie teleinformatycznym Agencji.

Uprawnione główne kategorie kosztów w Programie to:

1) Koszty organizacji seminariów, warsztatów, konferencji: a) koszty wynajęcia sal, sprzętu, nagłośnienia; b) usługi hotelowe (np. nocleg ekspertów, prelegentów) i cateringowe (przerwy kawowe, lunch); c) przygotowanie materiałów konferencyjnych (w tym koszty powielania materiałów, zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnych na potrzeby organizowanego wydarzenia); d) koszty rozpowszechniania informacji o planowanym wydarzeniu (np. reklamy w Internecie); e) inne koszty bezpośrednio związane z organizacją wydarzenia.

2) Koszty podróży i utrzymania – poniesione w związku z realizacją Projektu a)koszty podróży i utrzymania –pracowników Wnioskodawcy poniesione w związku z wyjazdami krajowymi lub zagranicznymi niezbędnymi do realizacji Projektu; b)koszty podróży i utrzymania –osób współrealizujących Projekt (np. zagranicznych absolwentów, studentów, ekspertów, prelegentów) poniesione w związku z wyjazdami/przyjazdami krajowymi lub zagranicznymi niezbędnymi do realizacji Projektu; c)koszty podróży obejmują w szczególności koszty przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca docelowego, koszty wiz, koszty ubezpieczenia zdrowotnego, OC, NNW; d)koszty utrzymania obejmują w szczególności koszty noclegów i diet

3) Koszty zakupu sprzętu i wyposażenia do 30%wartości Projektu, przy czym koszty zakupu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych powinny umożliwiać jednorazowe zaliczenie wydatków na nabycie tych środków lub wartości do kosztów (wartość początkowa nie przekracza 10 000 zł); 4) Koszty wynagrodzeń osób realizujących projekt: a) koszty umów o pracę, dodatków zadaniowych lub innych składowych wynagrodzenia; b) koszty umów cywilnoprawnych (w tym umów z pracownikami Wnioskodawcy lub zewnętrznymi ekspertami i współpracownikami). Uwaga: koszty wynagrodzeń nie mogą przekroczyć 30% wartości Projektu. 5) Koszty zakupu pozostałych towarów i usług niezbędnych do realizacji Projektu, m.in.: a) koszty projektowania, redagowania, składu oraz drukowania materiałów informacyjnych oraz publikacji b) koszty tłumaczeń; c) zakup pomocy dydaktycznych; d) kosztu publikacji artykułów oraz innych opracowań; e) zakup materiałów eksploatacyjnych na potrzeby realizacji projektu; f) inne koszty bezpośrednio związane z realizacją Projektu i niezbędne do osiągnięcia jego celów.

Wszystkie wydatki związane z wynagrodzeniem w budżecie projektu nie mogą przekroczyć wskazanego limitu.

Kwota finansowania przeznaczona na realizację pojedynczego Projektu wynosi maksymalnie 60 000,00 zł.

Koszt całkowity projektu stanowią jedynie bezpośrednie koszty kwalifikowalne, wskazane przez Wnioskodawcę w szczegółowej propozycji budżetu. Poniesione wydatki muszą być bezpośrednio związane z realizacją projektu. Koszty bezpośrednio związane z realizacją projektu to takie, które dotyczą zadań merytorycznych (tj. koszty kwalifikowane poszczególnych zadań realizowanych przez Beneficjenta w ramach projektu, które są bezpośrednio związane z tymi zadaniami), są niezbędne do realizacji celów projektu i zostaną poniesione w związku z jego realizacją.

W projekcie nie będą finansowane tzw. koszty pośrednie, tzn. koszty administracyjne niedotyczące bezpośrednio głównego przedmiotu Umowy.

W przypadku projektów realizowanych w partnerstwie Beneficjent jest odpowiedzialny wobec NAWA za prawidłowe rozliczenie Projektu.

Realizacja pojedynczego Projektu może trwać od 3 do 12 miesięcy (do 31 grudnia 2020)

Wnioski w ramach konkursu będą  przyjmowane:

do 30 września 2019 r. godz. 15:00 czasu lokalnego (CEST) wyłącznie w formie elektronicznej w systemie teleinformatycznym NAWA.

Pełną dokumentację dotyczącą ogłoszonego konkursu, wraz z regulaminem znajdą Państwo pod adresem:

https://nawa.gov.pl/images/users/630/PROMOCJA/Regulamin_PROMOCJA_JEZYKA_POLSKIEGO-FINAL.pdf

Osobą do kontaktu w CZP są:

Pani Justyna Chudy – Wójtowicz  tel.:77/54 15 988, e-mail: jchudy-wojtowicz@uni.opole.pl, czp@uni.opole.pl

Pani  Agata Gąska tel.: 77/ 54 15 990, e-mail: agata.gaska@uni.opole.pl,

Pani  Agnieszka Bednarek – Budziak  tel.:77/54 15 131, e-mail: bednarek@uni.opole.pl  czp@uni.opole.pl

Pani Kalina Polok tel.: 77/ 54 15 989, e-mail: kpolok@uni.opole.pl